Vanaf 11 januari 2027 is de Oostbuis van de Westerscheldetunnel vier maanden dicht om een breuk en scheur in het beton te repareren. Verkeer kan dan alleen door de Westbuis rijden. Het ene uur rijdt het verkeer van Terneuzen (Zeeuws-Vlaanderen) richting Borssele (Zuid-Beveland), het andere uur andersom. Tijdens de werkzaamheden kan er 50 tot 80% minder verkeer door de Westerscheldetunnel rijden. Voor een groot deel van de huidige weggebruikers houdt dit in dat ze tijdens de werkzaamheden niet door de tunnel kunnen rijden. Alleen met een toegangsbewijs en reservering kun je door de tunnel rijden. We kunnen ons voorstellen dat je daar vragen over hebt. Op deze pagina geven we antwoord op de meest gestelde vragen.

Categorie 7: Overig

Ik val niet in categorie 0 t/m 6. Bestaat er een kans dat ik toch een toegangsbewijs kan krijgen?

Ja. Met name tussen de avondspits en de ochtendspits, in de weekenden en op feestdagen verwachten we dat er meer ruimte zal zijn voor het overige verkeer, omdat er minder transportbewegingen zullen zijn. Daardoor zal er meer ruimte zijn voor het sociaal-maatschappelijke verkeer, zoals sportverenigingen etc.

Hoe maak ik kans op een toegangsbewijs buiten de spits?

In het weekend, de avond of op feestdagen bestaat er de kans dat er ruimte is in de tunnel voor overig vervoer. De toedeling van deze toegangsbewijzen werkt op basis van volgorde van binnenkomst van de aanvraag. Er kan maximaal één toegangsbewijs per kenteken per dag worden verleend voor een enkelvoudige passage heen, en een enkelvoudige passage terug.
SAMENWERKENDE PARTIJEN
Contact

Neem contact op

Heb je vragen over de werkzaamheden aan de Westerscheldetunnel? We staan klaar om je te helpen.

"*" geeft vereiste velden aan

Door dit formulier te versturen gaat u akkoord met onze privacyverklaring. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.